Blog o poszukiwaniu pracy i planowaniu kariery

czwartek, 30 sierpnia 2012

Jakie pytania na rozmowie kwalifikacyjnej?

fot. flickr.com - Author: thinkpanama
Uczestniczyłem już w kilkunastu rozmowach kwalifikacyjnych. Posiadam więc pewne doświadczenie, z którym mogę się z wami podzielić. Jak zaczynałem szukać pracy zapisywałem sobie wszystkie pytania jakie mi zadawano. Głównie dlatego, bo wychodziłem z założenia, że jakby nie udało mi się dostać posady na tej rekrutacji, to przynajmniej będę miał jakieś doświadczenie, jakąś podstawę do tego, by dobrze przygotować się na kolejną rozmowę kwalifikacyjną.



Przedstawiam pytania z 6 rozmów kwalifikacyjnych w jakich uczestniczyłem. Rozmów było o wiele więcej, ale później pytań już nie zapisywałem, bo zauważyłem, że pytania w większości się powtarzają. Pytania pogrupowane są w bloki tematyczne.


1. Pytania dotyczące firmy i stanowiska:
  • Czym zajmuje się nasza firma?
  • Wie Pan jak wygląda praca w naszej firmie?
  • Na czym polega praca na tym stanowisku?
  • Dlaczego chciałby Pan u nas pracować?

2.Pytania o mnie i moje oczekiwania względem pracy: 
  • Proszę się przedstawić i opowiedzieć coś o sobie?
  • Jakby opisał się Pan w pięciu zdaniach?
  • Dlaczego wybrał Pan taki kierunek studiów?
  • Co Pana interesuje najbardziej w historii (studiowałem historię)?
  • Co motywuje Pana do pracy?

3. Pytania związane ze stanowiskiem:
Pytania sprawdzające wiedzę, umiejętności i kompetencje, które są przydatne bądź niezbędne na danym stanowisku. Te pytania raczej się nie powtórzą, bo zależą od stanowiska i osoby przeprowadzającej rekrutacje - co jest dla niej ważne. Ale podam kilka pytań, żeby pokazać czego można się spodziewać
  • Praca dla wydawnictwa:
­               Czy pisał Pan kiedyś jakieś artykuły?
­               Czy łatwo przychodzi Panu pisanie? 
­               Czy pisze Pan coś w jakimś portalu internetowym, prowadzi bloga?
­               Czy interesuje się Pan sprawami technicznymi, czy jest typowym humanistą?
  • Praca w banku:
­                Czy miałem styczność z produktami finansowymi
­                Pytania teoretyczne związane z inflacją i kredytami


4. Pytania o moją obecną lub poprzednią pracę:
  • Pracuje Pan  gdzieś obecnie?
  • Co Pan robił w poprzedniej pracy?
  • Ile Pan zarabiał?
  • Czy osiągnął Pan ostatnio jakiś sukces i co to było?
  • Dlaczego nie pracuje Pan już w tej firmie? 

5. Pytania o moją karierę, cele zawodowe:
  • Ile chciałby Pan zarabiać?
  • Jakiej pracy Pan oczekuje?
  • Czy jest Pan gotowy na pracę zmianową?
  • Jaka jest Pana wymarzona praca? Gdzie chciałby Pan pracować?
  • Gdzie widzi się Pan za 5 lat? 
  • Czy byłby Pan chętny na szkolenia?
  • Czy szuka Pan obecnie jakąś pracę? Czy złożył Pan gdzieś podania o pracę?
  • Czy gdyby znalazł Pan coś innego to zmieniłby prace? 
  • Czy gdyby pan znalazł pracę w zawodzie to wybrałby ją?

6. Czy posiada Pan jakieś pytania skierowane do nas?


Niedawno pisałem jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej. Ten dzisiejszy artykuł trochę rozwija ten temat. Przygotowując się na rozmowę kwalifikacyjną możemy również przerobić odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz